Het feit dat 33% van de jonge vrouwen openstaat voor een cosmetische ingreep geeft aan dat uiterlijk belangrijk voor ze is. Dagelijks gebruiken miljarden mensen make-up producten. Al deze producten worden in een verpakking geleverd waar in de meeste gevallen de opdruk van de fabrikant is. Wil je reclame maken die gericht is op een doelgroep die make-up gebruikt? Je kunt dan make-up producten gebruiken voor reclame.

Make-up producten

Make-up producten komen in vele soorten en maten voor. De meest gebruikte producten zijn handcreme, lippenbalsem, mascara en oogschaduw. Als deze producten worden wereldwijd door miljarden mensen gebruikt. Naast de genoemde make-up producten zijn er nog zoveel meer producten. Niet alleen de consument gebruikt deze, maar ook de mode-, film- en fotografie-branche zijn grootverbruikers van make-up producten.

Reclame maken

Omdat make-up producten zo massaal worden gebruikt zijn de verpakkingen waardevolle items. Als je reclame kunt maken op de verpakkingen van de make-up producten kun je een enorme groep mensen bereiken. Het bedrukken van lippenbalsem is een mooi voorbeeld van reclame op een make-up product. Door het verspreiden van lippenbalsem als relatiegeschenk of promotieartikel, heb je een artikel wat veel mensen gebruiken. Bovendien is het een nog een behoorlijke uniek product om reclame te maken. Hiermee kun je als bedrijf goed opvallen.

Dagelijks gebruik

Om make-up producten dagelijks worden gebruikt zijn verpakkingen van bijvoorbeeld handcrème en lippenbalsem steeds in huis aanwezig. Bovendien gebruiken veel mensen de producten ook tijdens de werkdag. Tijdens het uitgaan of op feesten in de privé sfeer worden volop make-up producten gebruikt. Als jouw reclame daarom op deze verpakkingen zichtbaar is bereik je een groot publiek.

Ken je doelgroep

Uiteraard hangt het grotendeels van je product en/of dienst af, hoe effectief reclame is op make-up producten. De meeste producten worden vooral door vrouwen gebruikt. Bovendien heeft iedere leeftijd vaak zijn eigen voorkeur voor product of merk. De gemiddelde man zal een mascara verpakking niet eens zien. Dus ook niet de boodschap die erop wordt vermeld. Breng daarom eerst je doelgroep in kaart voordat je reclame gaat maken. Daarbij is niet alleen geslacht, maar ook leeftijd en leefomgeving belangrijk. Bovendien heeft ieder land weer andere gebruiken, dus als je een internationaal publiek wilt bereiken, moet je deze gewoonten wel kennen.

Juiste boodschap

Als je bijvoorbeeld vrouwelijke hygiëne producten verkoopt, is het wellicht niet handig om deze op lippenbalsem te promoten. En als je internationaal reclame wilt maken is het goed om te weten of je product wel publiekelijk gebruikt wordt. Zoals gezegd heeft ieder land namelijk andere gewoonten en taboes. Een goede reclameboodschap moet zorgen voor herkenbaarheid van jouw bedrijf. Daarnaast moet het uitnodigen om bijvoorbeeld je website te bezoeken. Zorg voor een duidelijk logo, een prikkelend plaatje of woorden. En als je website niet eenvoudig wordt gevonden, ook je internetadres.

Er ligt een mooie kans om reclame te maken onder een groep mensen als je make-up producten daarvoor inzet. Wel is het belangrijk dat deze producten aansluiten bij de doelgroep van jouw bedrijf. Ook moet de boodschap goed zijn om succes te hebben.