Wil jij af van diep ingesleten negatieve overtuigingen? Dan is het essentieel om de taal van jouw brein te leren spreken en echt te begrijpen hoe het werkt. Schrijver, Mental coach, Intermittent Fasting Expert en meditatiejuf Mabel van den Dungen (55) schreef een ebook over de taal van het brein, met kinderlijk simpele handvaten hoe je je brein kunt herpgorammeren:‘Brain Science met Mabel; shortcut naar ultiem geluk’. Het is gratis aan te vragen voor bezoekers van consumed.

Hoe te communiceren met jouw eigen supercomputer 

Ik was de afgelopen jaren bij tijd en wijle behoorlijk gefrustreerd. En niet alleen bij volle maan. Ik bleef maar kauwen op de vraag. “Waarom kan de ene mens wel zijn gestelde doelen behalen en waarom blijft de ander zichzelf soms wel een heel leven saboteren?’. En wat kan ik anders doen om mensen bij hun gewenste droomresultaten te brengen zonder dat ze zichzelf structureel blijven saboteren, terwijl ze dat eigenlijk helemaal niet willen? Ik ben intensief gaan researchen naar het antwoord op deze specifieke vraag en kwam tot de conclusie dat dat oneindige intelligente en mystieke brein allesbepalend is voor hoe ons leven eruitziet en de resultaten die wij op dagelijkse basis behalen. Dus speciaal voor degene die echt iets willen veranderen aan hun leven, een mini college: ‘Hoe te communiceren met jouw eigen supercomputer’.  

De oneindige intelligentie van jouw brein:

Jouw brein bestaat simpel gezegd bestaat uit twee delen. Het eerste gedeelte is het onderbewustzijn dat voor 95% bepaalt wat je doet, denkt en voelt. Jouw onderbewustzijn is ook nog eens 100% gewoonte gedreven. En die gewoonte-programmatuur is al in de eerste zeven jaar van je leven op jou geïnstalleerd.

Je kunt dat onderbewustzijn beschouwen als een mega-grote snelle processor dat 40 miljoen bits informatie per seconde kan processen. Denk maar aan supersnel internet met glasvezel. Het 2e gedeelte is het bewuste brein, waarmee je voor 5% kan kiezen waar je aan denkt en wat je doet. Standje wilskracht, maar qua internetsnelheid is dat de verouderde kabel techniek. Het bewuste brein heeft slechts een processor van 40 bits per seconde. Dit gedeelte van het brein heeft wel als plus dat het creatief is en een vrije wil heeft.

De denkfout die echter veel mensen maken is dat ze zelf bepalen hoe hun leven eruitziet. Terwijl eigenlijk alles wat de eerste zeven jaar van je leven opgeslagen is op jouw harde schijf, volledig de dienst uitmaakt. Je kunt niet tegen jezelf zeggen ‘Zo nu ga ik het anders doen’, en daar bewust voor kiezen omdat het onderbewustzijn 1 miljoen keer krachtiger is dan je bewuste brein. En je daar dus mee moet communiceren om consistente en blijvende veranderingen door te voeren.

Hersen golven mini college:

Het draait dus allemaal om de breinprogrammering die je in de eerste zeven jaar van je leven is geïnstalleerd als jouw softwareprogramma.
De eerste zeven jaar van jouw leven ben je in Theta.

Thètagolven zijn hersengolven met een frequentie van tussen de 6 en de 10 Hertz. Ze worden voornamelijk geregistreerd in de hippocampus, met behulp van een elektro-encefalogram. Thètagolven komen zowel voor tijdens diepe ontspanning en je remslaap.

Theta is dus een staat van hypnose. Je neemt alles wat je ziet, voelt en hoort op. In die eerste zeven jaar, komen er dus helemaal geen andere hersengolven voor, die bijvoorbeeld de opmerkingen van je ouders kunnen relativeren of enigszins in een opvoedkundig perspectief zouden kunnen zetten. “Je bent stout en niet goed als je je bord niet leegeet”. Het kan dus best zo zijn, dat je je hele leven blijft overeten omdat je zo bent geprogrammeerd en niet voelt wanneer je op een natuurlijke wijze genoeg hebt gegeten.

Maar ik heb natuurlijk ook positief nieuws. Het positieve is dat Theta hersengolven rechtstreeks met je onderbewustzijn communiceren. Je kunt dus wel degelijk nieuwe zaken, gewoonte en gedachten herprogrammeren als je bewust in Theta bent. Theta is de enige staat is waarin je kan communiceren met je onderbewustzijn. Dat prachtige onderbewustzijn is voor 95% verantwoordelijk voor alles wat je doet, voelt en denkt. Daarom kun je met 5% van je brein wel besluiten: “Ik eet geen donuts”, maar aan het einde van de dag heb je er toch zes op! Je kunt met die 5% wilskracht nooit dat machtige onderbewustzijn de baas zijn. Het is dus essentieel om rechtstreeks naar je onderbewustzijn te gaan en daar je oude beperkende overtuigingen en of zelfbeeld te herprogrammering en te overschrijven alsof je nieuwe software download. Door ontspanningstechnieken zoals meditatie, hypnose en hypnotherapie kom in je Theta. Maar ook net voordat je in slaap valt of vlak voordat je wakker wordt ben je ook in Theta.

Theta meditatie kun je inzetten voor:

Dus als je precies en specifiek helder hebt wat jouw doelen zijn, heb je 95% meer kans om jouw verlangde resultaten een harde werkelijkheid te laten worden. Je kunt Theta Meditatie dus gebruiken voor een specifiek gebied in je leven of alle gebieden tegelijk aan elkaar koppelen. Enkele voorbeelden waarbij je deze techniek kunt inzetten zijn:

• Super Fit
• Afvallen zonder dieet
• Met plezier sporten
• Financiële overvloed ontvangen
• Liefde omarmen
• Zelfbeeld upgraden
• Eigenwaarde
• Genieten en spelen
• Dansen
• Lekker en gezond koken
• Energie boost
• Herstellen na ziekte
• Anti-stress
• Levenslust
• Creativiteit
• Intermittent fasting
• Meditatie
• Huwelijkse harmonie
• Seksualiteit
• Algeheel geluk gevoel
• Dream Body
• Mega focus

Wetenschappelijk onderzoek (1)

Volgens gedegen wetenschappelijk onderzoek – uitgevoerd door psychologisch wetenschapper Phillippa Lally van de University College in Londen - is er heel wat voor nodig op bestande negatieve overtuigingen en of gewoontes te veranderen. Voor blijvende gedragsverandering op diepe ingesleten patronen, varieert de ‘verandertijd’ zo tussen de honderdtwintig en tweehonderdvierenvijftig dagen. Denk maar aan een grote tanker op zee, die kun je ook niet met een ruk omgooien.

Wetenschappelijk onderzoek (2)

To investigate the process of habit formation in everyday life, 96 volunteers chose an eating, drinking or activity behavior to carry out daily in the same context (for example ‘after breakfast’) for 12 weeks. They completed the self-report habit index (SRHI) each day and recorded whether they carried out the behaviour. The majority (82) of participants provided sufficient data for analysis and increases in automaticity (calculated with a sub-set of SRHI items) were examined over the study period. Nonlinear regressions fitted an asymptotic curve to each individual’s automaticity scores over the 84 days. The model fitted for 62 individuals, of whom 39 showed a good fit. Performing the behaviour more consistently was associated with better model fit. The time it took participants to reach 95% of their asymptote of automaticity ranged from 18 to 254 days; indicating considerable variation in how long it takes people to reach their limit of automaticity and highlighting that it can take a very long time. Missing one opportunity to perform the behaviour did not materially affect the habit formation process. With repetition of a behaviour in a consistent context, automaticity increases following an asymptotic curve which can be modelled at the individual level.

Copyright © 2009 John Wiley & Sons, Ltd.

Je kunt Mabels ebook ‘Brain Sciende met Mabel; shortcut naar ultiem geluk’ gratis aanvragen mabelvandendungen@gmail.com

Of bekijk haar site: https://www.mabelvandendungen.nl