Eet fruit bij het ontbijt
Het ontbijt is de eerste maaltijd van de dag. Als je daarbij al fruit eet, begin je al goed. Kies bijvoorbeeld voor een warme pap of een yoghurt met wat stukjes appels, blauwe bessen of misschien zelfs gedroogde abrikozen. Lukt het je niet goed om fruit vers te houden? Je kunt het ook invriezen of ingevroren kopen. Dan hoef je alleen maar tijdig wat losse vruchten uit de vriezer te halen, om 's morgens te kunnen genieten van een lekker ontbijt. Bijkomend voordeel: extra zoeten met jam of suiker is niet meer nodig.

Snack op restjes groente

Snacken is altijd makkelijker dan een volledige maaltijd bereiden. Door handig met restjes groente om te gaan, kun je gezondere snacks maken. Gebruik bijvoorbeeld water van groenten in plaats van gewoon water en maak er wraps, of paratha (brood uit India) van. Je kunt hier eventueel zelfs wat restjes groente aan toevoegen. Ook lekker: een mix maken van restjes en die zo eten, met een sausje of eventueel in een quiche of ovenschotel. Dan kun je met minimale inspanning toch een heel gezonde maaltijd op tafel zetten. Vervang je vlees nog door champignons en ui en je komt zeker aan de benodigde 2 ons groente.

[2 van 3] Lees verder »

Lees ook:


- Op blote voeten lopen en andere leuke, gezonde gewoontes
- Werk aan je natuurlijke weerstand met lekker eten
- 10 gezonde veranderingen die je vandaag kunt maken

Wil je meer weten over de impact van eten op je weerstand, of waarom het zo belangrijk is? Lees dan ons dossier Weerstand. Vragen stel je natuurlijk op het forum.

Op de hoogte blijven van de actualiteiten kan via onze Facebook-pagina.